top of page
Keresés
  • balazsnoi

Helsinki

2022.03.12-14.


Helsinki az nyugat-e? Helsinki Mikkelitől körülbelül -egy Budapest-Pécs távnak megfelelő- 2,5 óra vonat útra van, tehát viszonylag könnyű meglátogatni a fővárost, ha a menetrendek engednék akár egy 1 napos túrába is beleférne. A Tallinnba vezető utazásom során voltam először errefelé, ám ekkor csak egy pár órát töltöttem itt a komp indulásáig és vissza, ami persze nem elég idő a helyi látványosságok felfedezéséhez. Ennek apropóján szerveztem meg ezt a kis fővárosi hétvégét két itteni barátom Nine és Marine, valamint otthonról érkezett vendégeim Norbi és Kriszti társaságában.


Szombat délelőtt bele is csaptunk az első napunkba. Megnéztük a Kamppi-kápolnát, ami a városi nyüzsgés elől kínál menedéket a csendre vágyóknak; majd ketté váltunk. Norbi és Kriszti a Természettudományi Múzeumot járták be, míg a többiek és én a Helsinki Művészeti Múzeum alkotásait néztük végig. Ezt követően elfoglaltuk a szállásunkat, illetve közösen megvacsoráztunk.



Vasárnap felfedeztük a város nevezetességeit, többek között a Helsinki székesegyházat, az Uspenskin-székesegyházat és az Oodi Központi Könyvtárat. Mindemellett felültünk az óriáskerékre, sétáltunk az Espalandi parkban, valamint beültünk a híres finn Fazer Kávézóba is.


A nevezetességeken kívül természetesen más helyeken is jártunk, de összességében a -jelenleg éppen befagyott- tó rengeteget leszámítva, Helsinki akár Budapest túlárazott „kevesebb látnivalós” testvére is lehetne (szerintem). Tehát Helsinki? Momentán még nyugat.



bottom of page