top of page
Keresés
  • balazsnoi

egyetem

A fogadó egyetemem a South-Eastern Finland University of Applied Sciences, azaz Xamk. Az egész kalandom eme létesítmény köré épült fel, hiszen az Erasmus az egyetemek közötti kapcsolatok alapján működik. Ipari termék-és formatervező mérnöki hallgatóként sajnos nem sok lehetőségem van a kredit mobilitás program keretei között, viszont a Xamk-ra bármely hallgató jelentkezhet, aki mérnöki tanulmányokat folytat a PTE MIK-en. Így nyertem felvételt én is, méghozzá környezetmérnök szakra.


Mivel ez nem az „eredeti” szakom, amikor választásra került a sor, az itteni összes cserediák-program óra listáját átnéztem, hogy megtalálhassam a számomra legérdekesebbeket. A küldő egyetem egyetlen kikötése, hogy minimum 15 kreditet teljesítsek. Mindemellett persze az otthoni órarendemnek is rendben kell lennie, emiatt egyéni tanrend alapján végzem el az ottani feladataimat.


A mobilitás kezdete előtt pár héttel érkezett az email, hogy a finnországi vírushelyzet miatt az órák nagy része -előreláthatólag január végéig- online formában lesz megtartva. De a gyakorlati órák és az egyéni, illetve csoportmunkák (amikből elég sok van) érdekében a kampusz nyugodtan látogatható, csak a nagyobb tömegek kialakulását kell kerülni.



2022.01.11.


Az első utam az egyetemre nyilván az addigi leghidegebb napon kellett, hogy megtörténjen. Ekkor jártam életemben először -21-22°C-os hőmérsékletben és a kampuszon. Mire odaértem a sapka alól kilógó hajam hófehér volt, a kabátom nagy része pedig jégvirágba borult. Ennek ellenére, a rengeteg réteg ruhának köszönhetően, nem fáztam. Csak egyetlen ujjam akart megdermedni, amit a fényképkészítés érdekében ki kellett húznom a kesztyűből, de véleményem szerint ez persze teljesen megérte.



A kampusz épületei között barangolva viszonylag hamar megtaláltam a célhelyemet, ahol az itteni koordinátor átadta az egyetemi szerverekhez szükséges fiók adataimat és nagyjából elmagyarázta, hogy működik minden.


Életemben nem gondoltam volna, hogy valaha a Neptun csodálatos rendszere után fogok vágyakozni, de ez is megtörtént. Itt egyszere több mint tíz különböző platformot használnak az adminisztrálásra és a tananyagok megosztására. Az órafelvételhez is van egy rendszerük, de valamiért csak megtekintésre alkalmas és nem kezelhetjük magunknak, hanem az egyetlen koordinátornak kell mindannyiunk (több mint 40 hallgató) óráit felvenni vagy leadni, akkor is, ha még legalább háromszor megváltoztatjuk a Learning Agreement-hez képest (mint például én is).


Én egyébként négy darab kurzust vettem fel, ami kurzusonként 5 kreditet jelent. Az egyik óra itt a gépészmérnök szekció alá tartozik, de otthon szinte minden mérnöknek kötelező -a következő félévben nekem is- ez a Projektmenedzsment. Előreláthatólag mozgalmas, jó hangulatú óráink lesznek egyéni-és csoportmunkával egyaránt. Ezenkívül a környezetmérnöki Víz és szennyvízkezelés órát is hallgatom, ami főként előadás egyetlen vizsgával a végén.


A business-t és turisztikát hallgató társaimmal a Professional English kurzuson veszek részt, önálló tanulási formában pedig a Finn kezdőknek órát szeretném teljesíteni. Otthoni tanulmányaim során már elvégeztem egy szabadon választható angol órát, amely ugyanezt a Professional English nevet viselte és a sillabusz alapján is hasonlít, viszont itt más témákban kell dolgozni, illetve csoportos feladatok is lesznek.



2022.01.13.


Az egyik lakótársamat elkísértem az egyetemi könyvtárba, ami egy nagyon hangulatos kis téglaépület. Délután három után, már önkiszolgálás van és a könyvtári kártyáink vonal kódját leolvasva (applikáción keresztül) tudunk bemenni.


A könyvtárban este kilencig, lehetőség van egyéni tanulásra, számítógép használatra, nyomtatásra és csoportos feladatok elvégzésére is. A felügyelet nélküli működés ellenére, gyönyörű rend és tisztaság van az egész (kellemes hangulatú) térben.




bottom of page